На Кратко:

Намерете отговори на въпросите си: Как да стана богат? Какъв бизнес да започна? Кои са най-богатите хора в света? Какво е богатството? Как да печеля пари от интернет (онлайн)? Начини за печелене на пари. Международен бизнес. Какво е щастието? Съществува ли прераждането? Как да бъдем здрави? Все въпроси, които ви вълнуват, разгледайте този блог и дано да останете доволни от прочетеното :)

понеделник, 23 август 2010 г.

Маркетинг за начинаещи (стартиращи) фирми


Началото на всеки бизнес е сложно. Има страшно много работа и недостиг на ресурси – човешки, материални, финансови… На всеки от стартиращата фирма му се налага да върши страшно много неща и да съчетава различни видове дейности.
Най-трудна е ситуацията на собствениците на бизнеса. Заети с развитието на най-важния в този момент от живота им проект, те сякаш не обръщат достатъчно внимание на маркетинга. И в повечето случаи подценяват неговото значение.
С какво може да бъде полезен маркетинга на една стартираща фирма и трудно ли е да практикуваме маркетинг още от самото начало?

Няколко основателни причини за практикуване на маркетинг от стартиращи фирми:

  1. Маркетингът ще ви направи популярни, ще информира света за вашето съществуване
  2. Маркетингът ще ви отличи от вашите конкуренти
  3. Маркетингът ще привлече първите ви клиенти
Е, в учебниците и в големите фирми е лесно (поне така ни се струва сега), нo как на практика може да се случи това в стартиращия бизнес?

Ето моите маркетинг съвети за новаци:

1. Предложете нещо уникално на клиентите
Фирмата ви има много големи шансове за успех, ако вие предлагате нещо ново и различно от конкурентите си. Така по-лесно ще намерите първите си клиенти и ще се отличите от своите конкуренти. Така имате потенциал и да получавате по-висока печалба, а в началото това е страшно важно.
Не е толкова трудно, колкото изглежда. Просто наблюдавайте кой какво прави във вашия бизнес и мислете как вие да бъдете различни:
  • Ако продавате хляб, предлагайте го винаги пресен или в пъстри симпатични торбички
  • Ако имате фризьорски салон, обявете един ден на седмица голямо намаление за възрастни
  • Ако имате магазин, предложете евтина доставка на храни до семейства с бебета
  • Ако предлагате услуги за ремонт по домовете, предложете консултация със специалист вътрешен дизайн или се комбинирайте с продавачи на кухненско оборудване и мебели
Сигурна съм, че ако пуснете на воля фантазията си, ще ви хрумнат поне 10 идеи за оригинален подход в бизнеса – освен, че това ще е само ваше и ще ви носи удоволствие, този начин на мислене ще ви бъде много полезен!
2. Използвайте Интернет за маркетиране
Интернет ни предоставя огромен потенциал за намиране на клиенти и привличане на вниманието към нашата нова фирма. Освен това, маркетирането в Интернет е евтино, а е и приятен начин да откриваш клиенти, общувайки.
Прости и евтини начини да използваме Интернет за маркетинг:
  • Направете си сайт - разгледайте сайтовете на конкурентите си и помислете какво да съобщите на потенциалните си клиенти за вашата фирма и продуктите, които предлагате. Колкото по-информативен е вашият сайт, толкова по-полезен ще бъде той за клиентите ви. Потърсете някой ученик или студент с достатъчно познания за това и му предложете хонорар или бартер, за да създаде и поддържа сайта на вашата фирма.
  • Правете мейлинг до потенциалните си клиенти – открийте е-мейл адресите на потенциалните си клиенти и започнете периодично да им изпращате информация за фирмата, за продуктите и изобщо всичко, с което можете да ги впечатлите и което имате да им кажете. Ще получите доста разгневени обратни мейлове, но тези, които се нуждаят от вашите продукти или услуги, ще ви потърсят непременно.
  • Общувайте в Интернет с клиентите си – открийте посещавани форуми или блогове в областта, в която работите или местата, където общуват вашите потенциални клиенти. Станете член на социална мрежа. Ако не знаете как се прави това, попитайте някой млад ваш приятел или вашето дете. Ще бъдете изненадани колко лесно и увличащо е Интернет общуването и как незабелязано и приятно можете да привличате вниманието на нови клиенти към вас.
3. Практикувайте партньорски маркетинг
Партньорският маркетинг е предлагане на допълващи се продукти или услуги от различни доставчици към една и съща група клиенти. Ако си мислите, че това е прекалено учебникарско или трудно да се направи, какво ще кажете за следното:
  • Магазин за обувки рекламира услугите на добър ортопед и педикюрист (и обратното)
  • Плувен басейн рекламира продавачи на бански и хавлии, или специалист-диетолог (и обратното)
  • Театър, детска актьорска школа и фирма-организираща детски партита, се кооперират за съвместен маркетинг
  • Хотели, музеи и музикални клубове правят партньорска мрежа и взаимно предлагат услугите си
Просто си помислете къде най-често можете да откриете вашите нови клиенти, къде ходят те, откъде пазаруват. И предложете на собствениците на другия бизнес да си препращате клиенти срещу известна сума.
Ако вие имате други оригинални и добре работещи идеи за маркетиране на стартиращ бизнес, сте добре дошли да ги споделите с нас!


автор: marketingburkan.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Какво мислите вие? Споделете!